onsdag 23 februari 2011

Andetag

Jag blev klar med all tvätt någon gång innan tio igår kväll.
Därefter tog jag mig igenom dokumentärfilmen DeVilles i svt (se på svt.play).
Något magiskt över den. Något bräckligt som man kan ta sig in i.
"En nära och gripande berättelse om den stormiga kärleken mellan burleskstrippan Kitten DeVille och hennes punkrockare Shawn Geary." Ett äktenskap i 26 år.
Försökte mig samtidigt på att skriva något.
Somnade med huvudet rakt ner i papper och pennor.
Sängen full med dessa papper - dessa oläsliga olösliga papper.
Om "artiga pupiller" "smältande kvällsljus" och "flammande lungor"...
Vaknade vid 2 av att M smsat vid vid 1.
Då var han hemma. De hade firat färdigt på Berns.
Jag orkade inte svara. Däremot vaknade jag vid 3 och la fram joggingkläder inför i morgonen.
Där var jag verkligen optimistisk i överkant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar