tisdag 22 februari 2011

Godmorgon

Jag drömde om min farmor. Hon var olycklig. Hon sa:
"Varför vill de att jag ska bo i en sån här lägenhet - en sån här - bur? Här finns ju absolut inget vackert att se på! Varje dag dör man än mer inombords... Det var inte som när vi bodde i huset...".
Jag och farmor gick längs en somrig väg. Vi plockade blommor (som när jag brukade vara där på loven). Överallt mycket blommor. Jag tror vi höll varandras händer.
När jag vaknade hörde jag denna vackra i mitt huvud (älskar Prefab Sprout... de är magiska).
Och jag tänker att jag verkligen måste ringa min farmor...

2 kommentarer:

  1. Jag tror och hoppas att hon inte känner det så. Även om huset så klart var mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Ja... Men kan inte vara roligt behöva flytta från ett hus där man flyttade in med sin kärlek, fick barn och i stort sätt levde hela sitt liv. Men jag hoppas det är ok nu.

    SvaraRadera