fredag 28 oktober 2011

Möte

Har varit på möte om ett kulturprojekt. Vad brinner vi för? Vad är våra styrkor? Vad kan vi bidra med? Jag äter min underbara vegetariska smörgås med brieost. Dricker mitt te. Berättar om skrivandet. Att jag alltid har kunnat skriva. Levt för det. Meningen med allt.
Men när jag var klar med Ängeln så blev det inte riktigt som jag ville. Och efter det. Jag som aldrig någonsin haft skrivkramp.
Efter det så kunde jag inte skriva mer.
Ängeln ligger där gömd i en påse som ett skamligt litet odjur. Vågar inte ens titta på det.
Sångpedagogen Y säger "Sjung!" och vi sjunger.
Regissören J säger dramatiskt att jag måste fortsätta skriva. Att jag inte får ge upp. Det kommer lossna. Jag kommer nå fram. Att det är motigt och inte går bra på en gång. Så är det för alla.
Kändes som en lycka. Orden har jag haft inom mig en tid nu. De fladdrar runt som allt ivrigare fjärilar i mitt inre. De vill ut snart.



Ut och leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar