måndag 24 oktober 2011

Ögonblick

Jag går ut från jobbet sneddar över torget passerar Folkets Hus med Spa Bio och Bibliotek.
Kliver över mosade ruttna höstäpplen och drivor med gråtande höstlöv. Sedan är jag hemma.
Det första jag gör när jag kommer hem är att sätta på tekokaren.
Alltid.
Plockar fram den kylskåpskalla burken med chokladgeggan. Gjordes sent i går kväll. Luktar kakao och kallt kaffe. Efter middagen ska jag och sonen rulla chokladbollar i kokos. Kanske strössel?
M har lämnat jobbet för tre timmar sen. Han ska sitta på Stadsbiblioteket och söka inspiration till sin roman. Hemma vid nio i kväll. Planen är att jag ska sova då.
Men kvällarnas susar iväg så fort. Jag hinner ingenting. Jag somnar aldrig när jag tänkt mig.
Eller där jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar