onsdag 15 augusti 2012

Jag har fått min Luna

Luna kom till världen den 4 augusti kl. 15.40.
På BB Stockholm på Danderyds sjukhus.
50 cm lång och 3,4 (nästan 3,5) kg.

Det var en förlossning helt utan komplikationer och med enbart lustgas som bedövning under just själva krystningsskedet.
  Jag hade en svindlande stor hjälp av allt jag lärt mig om avslappning andning och dykteknik. Och jag hade stor hjälp av M som hjälpte mig andas. Ja. Jag bara satt i soffan i vårt fina rum på BB Stockholm. Fortfarande iklädd min fina svarta nya klänning. Mina sjöhästörhängen. Så andades jag ner henne. Bara jag och M själva på rummet. Utan inblandning från personalen. Sista minuterna fick jag djävulskt ont och då bad jag skrikandes gråtandes efter lustgas. Personalen kom susandes in. Ingela var där (som en ängel från ovan). Hon konstaterade att jag var 10 cm öppen. Jag fick lustgasen i handen. Fick fort fort fort hjälp av med kläder - på med min vita sidenkimono - ställa mig på knä i sängen liggandes över saccosäck.

Sedan

... på tre krystningsvärkar var hon ute...

Jag grät av lycka när jag såg henne. Kysste henne på pannan och tog upp henne till mitt bröst direkt.

Min älskade vackra dotter.

Vår finaste Luna.

Drömmen är sann.

I sin body med stjärnor. Bara några timmar gammal på BB Stockholm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar