måndag 24 september 2012

"Babykonsert"

"Konsert" var kanske ett aningen missvisande ord.
Men det var de två kvinnliga ledarna för Babycaféet i Församlingshemmet som sjöng några små barnsånger. I ett särskilt rum i kyrkan med lekmatta och dynor för mammor och barn att sitta i en cirkel.

Pling plong.

Sedan var det upptäcksfärd i kyrkan för barnen att använda sina alla sina sinnen.
Det var ballonger såpbubblor frukt osv.
Sedan var det fika - Babycaféet - i Församlingshemmet.

Var där med Luna i två timmar. Alla andra barn där var kring 9-11 månader så de både kröp och gick. Luna satt i mitt knä - knäpptyst och blixtstill (som aldrig annars). Och med uppspärrade ögon.
Det var mycket att ta in.
Hon blev så trött att till sist somnade hon utmattad. Då gick jag hem med henne.

Så fort jag kom hem med henne vaknade hon. Och började skrika.
Och hon skrek. Otröstligt i timme efter timme efter timme. Helt uppskruvad.
Övertrött men utan att kunna somna.

Jag vet inte om dagens upplevelse blev lite för mycket för henne?
Blev hon rädd? För mycket intryck?

Till slut var jag så trött så jag... grät. Så då grät vi båda två........
Blandning av sömnbrist och rejäl näringsbrist. Kanske även hormoner spelar in en del.

Vid 20.30- tiden kom M hem.
En halvtimme senare åkte Ingo och M. De skulle till en WoW-fest (Ingos intresse).
En särskild box som ska släppas vid midnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar