söndag 28 oktober 2012

Dagmarmössa

Jag M och Luna följde Ingo till Göteborgståget i morse.
Han åkte till sin pappa. Har höstlov nu.

Det blev en heldag på stan i dag. Mysigt.
Jag fann en fin Dagmarmössa.
Valde mellan en grönbrunhårig och en midnattsblå.
Det blev den blå. Rätt val känner jag nu. Bär i övrigt mest svart med vissa inslag av mörkt lila blått.
Sedan blev det ett par svarta stövlar också.

Lunch och fika. Lunchen bestod av en oliv- och kikärtskaka med svamp- och apelsinsallad.

Luna låg i vagnen med tröjan i munnen. Något nytt hon börjat med. "Äter" på allt mjukt som finns i närheten; snuttefilt tröja gosedjur...

På bussen hem blev det barnvagnskaos (därför jag avskyr åka buss med vagn).
Alla vagnar skulle få plats tryckas ihop (vår enorma Emmaljungavagn gjorde det inte lättare). Sedan blev det kaos igen när alla vagnar skulle av... Och då hade fastnat i varandra.....

Luna skrek hela vägen på bussen. Överfull av intryck. Vägrade äta fast hon var hungrig.

När vi kom hem i kväll var hon så övertrött att hon skrek otröstligt flera timmar.
Nu har hon somnat. Men det tog verkligen tid...
Till slut gick hon med på att äta. Sedan ville hon äta flera gånger.

Och äntligen kunde hon somna...

M har sett på film.
Jag är så trött men vill läsa och skriva lite...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar