torsdag 4 oktober 2012

Natti Natti

M kom hem för någon timme sen.

Luna ilskrek från kl 16 (sov tio minuter i vagnen).
Fortsatte sedan ilskrika fram till 21.30. Fem och en halv timme.....
Bytte blöja och bytte om till sovpåsen. Sedan lyckades jag amma henne.
Så somnade hon mot mitt bröst.
Med ett leende....

Det blev onödigt stressigt när vi skulle till BVC idag.
Tyckte jag var ute i god tid. Men när jag skulle klä på henne så....
Blev hon hungrig. Fick amma. Sedan bajsades det i blöjan. Mycket.
Fick byta och tvätta av henne ordentligt. Klä på.
Då kräktes hon ner hela kläderna. Fick byta till nya...
Fick skynda på med ytterkläder och springa ut med vagnen.
Då - börjar regnet ösa ner. Försöker krångla på regnskyddet.
Som bara hamnar bak och fram. In och ut........

Vissa dagar blir allt bara fel.
Man får gilla läget. Blir så ibland bara.

Har ammat henne igen. Nu ska hon somna hos M.
Hon är på ett strålande humör.
Jag tänker läsa. Skriva. Och dricka te.

Natti Natti från Nelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar