torsdag 29 mars 2012

Bubbla

Kunde inte få någon sömn inatt. När klockan passerat 5.20 låg jag fortfarande vaken (mer hungrig) i min stora Snoogle Pillow Loop (gravidkudden beställd från USA). Kudden är obeskrivligt himmelsk. Räddar min onda rygg. Som att ligga i en stor mjuk badring...
  Men är som det är med sömnen. Lilla Livet sparkade i magen som vanligt - men borde kunna sova ändå. Visst. Jag tänker mycket. Många av tankarna: förlossningsdagen. Det är ofrånkomligt.
  Somnade ändå som en som en sten någon gång efter 5.20... Vaknade en timme senare. Hade drömt jag skulle göra ett framträdande för publik i en liten skumt upplyst lokal. Skulle presentera mig och berätta om skrivande. Men blev så rädd så smet ut precis innan det blev min tur att gå upp på scen.
  Har molande kramp i livmodern just nu. Förmodligen växtvärk.
  Gårdagskvällens Babel sågs med halvt intresse. (Blev mer intresserad av sparkarna i magen). Jessica Gedin var bättre än jag trott. Skönt att programmet i stort känns oförändrat. Men - saknar gamla programledaren. Daniel Sjölin VAR Babel. Jessica Gedins boktips och tankar har nu plockats ur ELLE. Synd. Hennes sidor som var de bästa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar