måndag 12 mars 2012

Väntar barn

Nu är jag tillbaka efter väldigt lång tid. Tänkte försöka mig på att skriva igen. Ännu en gång. Några ord varje kväll/natt - hur svårt ska det behöva vara?
Jag har ett växande liv i min kropp. Ja. Jag ska bli... Jag är... Tvåbarnsmamma.
19 veckor är detta lilla liv nu. Sparkar friskt med hårda fötter nävar. Suger på tummen skrattar blåser vattenbubblor. Det har jag sett på ultraljudsskärmen - lysandes högt uppe på väggen i det mörka rummet. Flimrande bilder som om något visas från rymden. En avlägsen främmande värld. Och så är det - i mig - det där sker. 
Två hjärtan som slår i min kropp nu.
Magiska mystiska lilla liv. Jag kan inte veta vem det är men jag känner detta liv dygnet runt. På så sätt måste jag ändå kunna säga att... Jag kan känna - veta? - vem det är. Och att jag älskar denna lilla.
I går natt kunde jag knappt få en blund. Hoppas jag får det i natt. I morgon bitti bär det av till kiropraktorn efter frukost. Hanne Kine Lauritsen på Regeringsgatan. Hon är en ängel. Jag mår oändligt mycket bättre efter varje gång jag varit där. Smärtorna lindras... Hoppas jag snart kan få sova gott.
Här nedan ser ni bild på det lilla livet. Suger på tummen.
Natti Natti & kram från Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar