onsdag 28 mars 2012

Flugsvamp

 Låg igår väldigt sjuk hela dagen i matförgiftning. Där låg jag på badrumsgolvet i frosskakningar hopkurad på en filt: tänk vilken ångest varje gång jag blir så sjuk. Idag är jag hemma och vilar. Så skakig och yr. Inte helt bra än. Har läst om och ut min "Samlade dikter", med alla dikter av Karin Boye.
Hela dagen på Ikea i lördags tog på krafterna. Den stora balkongen som ska bli fin. Jag misstänker att jag blev matförgiftad på Ikea. Tur inte M tog samma som jag.
I fredags kom jag hem sent. Blev långfika med T i Gamla Stan. Hon bjöd mig på vegetarisk buffé på Hermitage. Jag fick fin födelsedagspresent: svart och lilablommig sammetsnecessär fylld med produkter från ett av mina favoritmärken; giftfria Estelle & Thild.
Det är vår i luften. Det lilla livet växer och sparkar hårt i livmodern.

(Inlägget skrevs igår kväll men pga att datorn dog publiceras det idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar