lördag 31 mars 2012

Snömorgon

När jag väl la mig i natt låg jag och läste. Klockan råkade passera 3. Sen bara drunknade jag in i sömnen. Drömt hela natten levande livliga drömmar. Bland annat:
Jag stal några chokladägg som sedan visade sig ha en (krämig ätbar) guldfyllning. De var värda svindlande mycket.
  En annan dröm (senaste innan jag vaknade):
Jag gick omkring i en oerhört stor höstlig lekpark med gungor. Kändes väldigt obehagligt. Jag satt en stund på en av gungorna; gungade lite småsjöng och spelade oberörd. Men spejade samtidigt mot träden som omgav parken. Visste att jag var iakttagen och förföljd.
  I går kväll vek jag ihop de allra första plaggen och den allra första filten. (Har bara ännu inte hittat den koftan - som ska med till BB. Har en bild av den: ekologisk naturellt vit med träknappar.)
  La ner kläderna i BB -väskan i garderoben.
  Även självlysande nappen med stjärnor.
  Mjuka elefanten Amy köpt i underbara drömbutiken Lilla gröna indianen.
  Ute är isande kallt stormigt. Det snöar. Sitter här med min svalnande tekopp.

Mysterium: Trodde sonen och hans kompis sov fridfullt. När jag somnade lite efter tre var de fortfarande vakna. M berättade han varit inne och sagt åt dem lite efter halv tre. Sedan somnade även han. Tidigt i morse när han gick upp så var det bara tyst där inifrån. När det väl kikades in i rummet nyligen - är det bara Ingo som ligger i sin säng. Kompisens väska dator och godis ligger kvar - men själv är han borta??? Det syns att han legat i sängen. Men när gick han hem egentligen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar