tisdag 15 maj 2012

Feber

Jag vet inte vad det är som händer med mig...

I söndags sorterade jag igenom min stora klädgarderob. Blev "smått" manisk för att bli klar. Tog mig hela dagen kvällen. Efter det gick jag ut och powerwalkade (då astman slog till).
  Gårdagen kändes brutal. Hela dagen på jobbet. Många timmar med möten som följde på varandra. Då skrev jag. Med djävulskt ryggont. Och trötthet. Inget tillfälle till vila. Sedan satt jag kvar på jobbet en timme efter att alla gått pga ligger efter med saker...
 
Både i lördags kväll och i går kväll hände det. Bara som att det... "slår till".

En fullständig matthet kommer över mig. Inte normal vanlig trötthet. Jag blir nästan - medvetslös. Sjunker ner i soffan stannar där i timmar. Orkar inte prata eller röra mig. Kan knappt lyfta armarna. Jag förstår inte ens vad någon säger. Hamnar i en bubbla. Vill bara gråta. Orkar ingenting. Samtidigt; oerhört skrämmande... Inte orka röra kroppen. Eller lyckas forma munnen till de ord man vill...
  Är det järnbristen? Allergin?

Jag vet inte.

Stannar hemma i dag på order av M. Har feber och näsblod. Mycket trött...

Jag vill må bättre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar