måndag 14 maj 2012

Vyssan Lull

Så himmelskt skönt det var att sova.
 Känner mig helt bedövad av trötthet. När jag hör grannens duschljud smattra genom taket är jag på väg att somna om hela tiden...
  Jag drömde att jag hade fött vårt barn. Det var så ofattbart fint. Fina perfekta drag. Den lilla kroppen låg på mitt bröst. Håret på huvudet tunt lite fuktigt krusigt under mina fingrar.
  Så kom vi på efter rätt lång stund att vi inte sett efter om det var pojke eller flicka. Jag sa att jag inte vågade titta. Men till slut valde vi att kika efter.
  Då vi väl skulle se efter vad det var - så såg vi ingenting som kunde liknas vid ett kön. Det var som alldeles slätt. Och vi sa samtidigt;
"Könlöst".
  Då vaknade jag.

Tänk. Kan verkligen inte föreställa mig. Det har lutat åt att det är en flicka. Men det kan förstås lika gärna vara en pojke... Även om det skulle överraska mig så mycket mer. Det har hela tiden känts som en flicka...

De här har vi köpt till spjälsängen. Svarta BRIO Vyssan Lull. Så man kan gunga sängen som en vagga. Tror det blir bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar