onsdag 18 juli 2012

Större

När jag tror att jag inte kan bli större... så fortsätter magen markant att växa.
  Vågen berättar att jag inte bara gått upp 10 kg utan nu: 12 kg.
Det går inte längre att visa sig ute utan att okända människor måste kommentera magen.
  De flesta utbrister saker som: "Nu kommer den när som helst, det ser jag!"

Känner mig sprickfärdig. Som en övermogen frukt...
  Dessa 12 kg har lagt sig koncentrerat just bara på magen.
Vilket känns i ryggen..... 


***

Har nu lyssnat klart på radioföljetongen Himmelsdalen. Hört sista avsnittet.
  Känner tyvärr en besvikelse.
Marie Hermanssons sagor brukar vara suggestiva och gåtfulla. Vackra tankeväckande.
  Besynnerliga på ett underbart sätt.
Jag trodde även denna historia någonstans var på väg dit - men icke...
Himmelsdalen var tyvärr enbart mycket obehaglig. Ibland även störande snaskig.

Ingenting annat.

Man lämnas med en tomhet. Bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar