fredag 1 april 2011

Moln

Ligger i sängen och lyssnar till regnet mot fönstret.
Vita lakan. Vit tekopp. Vitt te.
Harmonise med ekologisk grädde.
Det är visst så. Att tepåsen inte ska doppas.
Den ska ligga och dra.
Hon viskar att det är i den tredje dimensionen.
Som hon tycks vara sig själv.
Det är P2 som tröstar i kväll.
Med Eldorado.
Underbar musik är Magnus Karlsson - Anno 2202.
Underbar musik är Fluffy Little Clouds.
När det plötsligt lyser till.
Är det inte vad jag hoppats på.
Inte för att det har någon betydelse.
Hon viskar att hon har dykt över hela världen i olika vattenleder.
Och att det alltid är samma känsla av harmoni.
Som omger henne.
"Jag kommer hem helt enkelt".
Hem.
Det är väl det enda man någonsin vill ha.
Ett riktigt hem.
Jag känner att det värker i håligt.
I bland kan jag vilja vara helt ensam.
I många dagar.
De mördade björnungarna som väntade på sin mor.
Förgäves.
Kaffebryggarens fjäder blir till pulver.
Sedan den där svarta blanka knappen.
Som bara inte vill fungera.
Hur jag ringer Kundsupport och bara möts av automatiska röster.
Och olika knappval.
Jag äter grön tårta i sängen.
Prinsess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar