torsdag 28 april 2011

Rullgardina

Vaggande skinande tekopp i handen

Han säger att i morgon klockan tio
Ska han sitta i SVTs morgonsoffa
Och tala om prins Davids varumärke

Jag skrattar ser honom med
Morgongrumliga ögon
Håret fortfarande fuktigt

I natt sov jag två timmar
Efter att ha duschat i en

Jag låg i sängen och bläddrade i datorn
Mellan utemöbler och dynor
Svarta rottingstolar vita dynor
Sedan drömska vindspel höga växter

Chokladdoftande ljus i glas

Hur ska vi klä in balkongen
Klä in den i dröm

Jag har gjort listor
Han vill göra en ritning
Han mäter
Varför är jag inte en sådan person

Som äger linjaler och tumstock?

Öppna och slutna ögon
Tydligen behöver jag en

Rullgardin

Då får han stå för mätandet
Så får jag stå för drömmandet
Så möts vi på mitten av

Ett grönskimrande blad
Som rullar upp sig vaknar
Vänt mot

Solen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar