fredag 8 februari 2013

Feberlugn

Märkligt egentligen.
Det är först när jag får lite feber - som jag klarar av att landa.
Leva i Nuet.
Det som man egentligen alltid innerst inne vill.
Känna varje andetag. Inte bry sig om i morgon. Eller om en vecka framåt.
En månad. Ett år?
När allt som finns är: just nu.

M ska sitta och författa hela dagen på KB i dag.
Sedan på kvällen blir det Afterwork med vänner i Bromma.
Så han kommer hem sent.

Luna sover. Just nu.

I kväll väntas stora mängder med snö falla.
Det ska snöa hela natten fram till i morgon lördag.

Jag älskar vintern. Snön.
Jag är kär i det vita.
För mig får det kommer hur mycket snö som helst...

I går var M inne i stan och tränade med sin PT.
Jag tog med mig Luna till mitt jobb och fikade där.
Ovanlig känsla att vara där igen.
Men kändes bra.

Alla tycker att Luna är så fin. Att hon är väldigt lik mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar