söndag 24 februari 2013

Kväll

Nu har M kommit hem från Oslo.
Han är verkligen sjuk. Låter hemsk på rösten.
Jag har skickat in honom på arbetsrummet.
Det är vår "karantän" kan man säga...
Hm.
Vill inte han ska smitta oss andra.
Nu ligger han nerbäddad i sängen där inne och läser.
Jag har röjt upp i kaoset i köket. Med Luna i bärselen på magen.
Ringde Vattenhuset men de hade hunnit stänga.
Nu kom Ingo med en lysande röd termometer. Feber...
Ska han också bli dålig nu?
Han skulle ha åkt med Göteborgståget i lördags. Men Luna var så sjuk att jag kunde inte följa honom. Bokade ny biljett. Nu ska han åka i morgon.
"Jag tänker åka i morgon även om jag är sjuk!"

Jaha...
Jag har laddat här med ett stort glas c-vitamin brus.
Vill hålla mig frisk ett tag nu...
Har jag tänkt.

Nu har Luna somnat här i bärselen på min mage.

Hon som skulle äta gröt nu...

Känner mig helt slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar