söndag 24 februari 2013

Ledsen

I dag är en jobbig dag.
M är fortfarande på konferensen i Oslo. Och väldigt dålig.
Jag skulle åka med Luna på babysim nu. Men fick hoppa över det.
Känns så tråkigt. Gör mig ledsen.
Luna har skrikit hysteriskt timme efter timme idag.
Jag har aldrig hört henne skrika så här förut.
Hon skriker tills det morrar djupt nere i bröstet. Det låter så.
Hon vill fortfarande inte äta mat. Bara ammas.
Hon håller på att få tänder. En tand har redan kommit upp en bit.
Området kring tanden är lite rött. Om man kommer åt där så skriker hon rakt ut och kastar med kroppen. Så det är nog tänderna som gör henne så här...
Men det är jobbigt.
Efter flera timmars av Lunas hysteriska gråt brast jag själv ut i gråt.
Den hemskaste känslan jag vet är: när man känner sig dålig som mamma.
Jag känner så nu. Som ett stort svart hål jag faller ner i.

Vill inte vara så här svag.

Har ammat henne nu. Fått henne att somna.
Skönt.

Ska göra allt för att få den här dagen att bli bra nu.
Får röja upp all disk m.m. nu medan hon sover...
Sedan önskar jag kunna ta ut henne på en lång promenad med vagnen.
Hoppas att hon är något lugnare när hon vaknar.
Jag skulle verkligen behöva få komma ut!

Himlen är klarblå.
Snön vit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar