onsdag 17 juli 2013

Kvällste

Läser sms.
Mamma skriver vad jag bör göra för tårta på Lunas 1-årsdag.
Hon skriver att hon aldrig kommer glömma den dag hon gifte sig med min pappa.
Var hon bara 17 år då?

T skriver att hon hört sig för.
Dock inte funnit kläder till Luna.

Luna börjar snart förskolan.
Jag behöver verkligen så mycket till henne.
Var ska jag finna allt?

Galonvantar fodrade och ofodrade.
Kängor för höst och vinter.
Vindjacka.
Många ullvantar.
Många ullsockor.
En extra vinteroverall.
Fler ullunderställ.
Ett fårskinn att sova på.
Alla kläder i så smått att det passar en 1-åring.

Det börjar bli kris....

Inhandlat så mycket. Har ändå lika mycket kvar.
Har köpt en bra sovsäck.
De ska sova i sovsäck på fårskinn.
Skär i hjärtat att behöva köpa ett fårskinn.
Om jag i alla fall kunde finna ett begagnat.
Annars får det bli ett ekologiskt. 
En mycket speciell ryggsäck krävs. 
Med bröstrem vadderad rygg vadderade remmar m.m.

Aldrig hade jag kunnat föreställa mig...
Men  det krävs oerhört mycket utrustning för att gå på Ur & Skur....

Vet det nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar