torsdag 25 juli 2013

Ledsen!

Jag är ledsen för att jag just nu inte är jag.
Jag har gjort fel val. Fel prioriteringar.
Jag är inte där jag vill vara.
Nu behöver jag hitta tillbaka till MIG.

Stressen dödar oss.
Våra själar stängs av.
När vi gör sådant vi inte vill.
Då kommer tröttheten som en bomb.
Och då kan vi ännu mindre se klart.

Sommaren stressar mig oerhört.
Och det var inte så jag ville ha det...

Dessutom är det oerhört svårt att bryta sig loss från allt...
För att Skriva.

Jag vill till havet nästan alltid.
Men fastnar i blöjor städning och listor.

Ser oftast bara havet från bordet.
Där jag sitter och inte ens känner hur mitt te smakar.....

Jag är så trött.
Och det vill jag inte vara.

Behöver hitta skor till bröllopsfesten i dag.
Då mitt ena öga ger mig en chock.

Jag hade ont i går.
Men trodde det bara var torrt.
Linsen krånglade. Ögat brände.
I dag ser det ut som om ögat blöder.

Mår så illa. Men är rädd för att ringa vårdcentralen.
Jag och min sjukhusskräck.
Behöver gå i hypnos och bli av med den....
En gång för alla....

Bara bort med all nålskräck och sjukhusskräck.

I går klappade jag en boaorm och en spindel.
Sådant man inte är rädd för är lätt att göra.
Men att ringa till vårdcentralen.....

Det vet jag inte hur jag ska klara av.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar