tisdag 26 november 2013

Morgon

Nu har min sömnbrist plattat till mig helt....

Har lämnat Luna på förskolan.
Hennes envisa förkylning biter sig fast sedan flera veckor.
Men ingen feber.
Jag lyckas inte heller kunna bli frisk.
Och det är nog sömnbristen det med.
Jag skakar i kroppen.
I förrgår natt kom jag i säng 4 på morgonen.
Satt med kursen till kl 3 och sedan läste jag ytterligare några texter.
Sov 1-2 timmar.
Och i natt blev det inte heller någon bra natt.
Fram mot morgonen hade jag en mardröm som skakade om mig helt.
Har skrivit ner den.
Det blir min nästa romanidé.
Det kommer bli svart. Och jag tror det kommer bli bra.

I september kommer Ängeln skickas in till 10 förlag.
Då är den klar. Kursen är då slut.
Medan Hjärtat kommer skickas in till 10 förlag så snart jag löst mysteriet med sidnumreringen.
Den har av någon anledningen gjort så att siffrorna hamnat nästan mitt på sidan.
Vet ännu inte hur jag rättar till det.

Detta att jag skakar i kroppen och nästan inte kan hålla ögonen öppna.
Det är inte bra.
Jag har rasat ner till 44 kg...

Och ändå har jag de senaste dagarna haft flow i skrivandet.
Många idéer. Mycket inspiration.
Jag måste säga att jag känner mig närmare mina drömmars mål än någonsin.
Och jag har varit hos kiropraktorn och ska dit igen på lördag.
Det har också fått mig att må bättre.

Sitter i en dålig ställning när jag skriver om nätterna.
Det tar mycket på nacken och ryggen.
Sedan att jag bär så mycket på Luna då hon inte är på förskolan.

Bara jag lyckas komma i säng tidigt om kvällarna nu i minst en vecka nu och framöver....
Då tror jag att mycket kommer att bli bra......
Behöver också kunna äta bättre igen.
Innan jag blev gravid vägde jag 51 kg.
Jag tror jag bör väga mellan 50-55 kg för att må bra.

Jag kommer snart dit.

Min dröm just nu är: sömn bra mat träning ro och tid.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar