måndag 18 november 2013

Natti Natti

Det räcker så här.
Nu orkar jag inte mer.

Det känns som Luna varit sjuk i evigheters evighet.
Vilket hon också har.
Och jag har varit hemma med henne.
Och även själv blivit sjuk.

Feberfri nu sedan rätt många dagar men med ett halsont som vägrar försvinna.

Luna gråter nu i natt.
Men jag skriver på kursen.
M är där inne hos henne.

När jag har Luna hela dagarna och kvällarna finns ingen tid för kursen.
Sedan finns det bara nätterna kvar.
Och du blir det nätterna som blir kurstid.

Men var finns min sovtid?

Jag är så sliten känner jag.

Har mailat lärare och alla andra på kursen. Att... Jag ska komma i fatt nu.
Jag lovar... Nu ska jag ta igen allt jag missat...

Och det är mycket.
Men jag har redan fått in en del.
Måste bara beta av allt nu.

Det har varit jobbigt.
Så ork och tid till min blogg här... Har verkligen inte funnits alls...

Men jag ska ta igen det också.
Så här. Nu. Nattetid.

Det är bara så här just nu.
Men allt är på väg att bli mycket mycket bra nu.
Det känns som en oerhörd befrielse att jag kommit igång med kursen igen.
Snart kommer jag vara i fatt.
Och då kommer allt kännas... ännu bättre.

I lördags fikade jag med T i Kulturhuset.
Det var en mycket behövlig fika.

Ingo och M har varit borta hela dagen idag.
Så Luna och jag har varit själva här hemma (som oftast).

Nu ska jag sova. Det ska bli skönt.

I morgon blir en vacker dag.

Natti Natti från Nelly.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar