måndag 30 april 2012

Drömbilder

Det blev en underbar uppslukande heldag med T på Fotografiska. Tänk att de har öppet till 21 - alla dagar...
  Helena Blomqvists bilder var helt sagolika att få se; stora och upplysta. Man får se alla hennes utställningar. Även en kortfilm om henne. Har ni inte varit på Fotografiska än och sett de utställningar de har nu - då måste ni bara dit. Annars går ni verkligen miste om något...
  Bilderna är hypnotiska.

Här är Helena Blomqvists konstverk...

Bilden man ser på hennes sida då man öppnar den - är den sagolika bild jag köpte i Fotografiskas butik. Tillsammans med en fin vit träram. Bilden kommer hänga i vårt sovrum.
  Passar bra då hennes bilder är så drömlika.

Natten till i dag födde en vän till mig och T (Å) sin lilla pojke. Och för en knapp vecka sedan födde några vänner till M och mig, tvillingar. Tänk...

Och nu är det bara maj, juni och knappt juli kvar... Jag tror jag föder några dagar innan julis slut.

Det är snart tid för drömmar igen... M gick precis ut på balkongen och blåste ut ljusen i de stora lyktorna. Det var kallt där ute nu. Månen lyser vit och den stora venus gnistrar.

Natti Natti från Nelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar