fredag 13 april 2012

Rökmorgon

Vaknade vid femtiden av mardrömmar och migrän. Hann inte somna om förrän jag kände en skrämmande frän lukt av brandrök som bara blev värre. En märklig granne hade börjat storelda ute på sin tomt - vid den tiden... Mycket märkligt. Är det inte? Lukten fanns i varje rum så kunde inte slippa undan den. Min migrän blev bara värre. När M gått satt jag bara och väntade på att börja kräkas. Kunde inte röra mig... Och så denna ledsamhet som kom. Bara gråter. Skrämmande känsla av att befinna mig i en bubbla och bebisen i en annan bubbla - i mig. Två bubblor är vi. Och ingen kommer innanför dessa bubblor. Vi lever i vårt eget lilla universum nu - jag och Lilla Livet. Djupt under vattnet simmar vi. Och dit når vare sig ljus eller ljud.

Det är

Ensamt.

Vid mitt jobbskrivbord nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar