fredag 20 april 2012

Snöregn

Regn och snö öser ner. Isande kallt är det. På morgonen hamnade jag i samma hiss som grannen som vi brukar kalla "konstnärskvinnan" (hon målar och har utställningar). Hon sa att det var iskallt i elementen inne hos henne. All värme hade slutat fungera.
  Jag mår illa i dag. Har ont i magen. En kvinna på jobbet berättade nu vid testunden, hur en saga hon länge haft gömd i skrivbordslådan plötsligt fått nytt liv för henne. Häromkvällen då hon kom hem, hade hennes dotter tagit sagan till sig och tecknat första bilden till - vad som nu ska bli en bok. All inspiration kom då uppbubblandes igen - som legat sovandes i många år.
  Påminde mig om Ängeln och den här spärren jag inte kan få bort. Mina tårar kom. Det gör ont. Jag är nog inte så hopsamlad idag. Sitter själv på mitt rum på kontoret och torkar ögonen.
  Jag vill skriva igen. M.Ö och E tycker jag ska skriva till min gamla lärare igen, Inga-Lina Lindqvist. http://www.folkuniversitetet.se/Skolor/Estetiska-skolor/Skrivarakademin-i-Stockholm/larare/Inga-Lina-Lindqvist/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar