tisdag 10 april 2012

Sanndröm

Sitter uppkrupen i soffan under en grå sammetsmjuk pläd. Lyssnar till vinden som mullrar. Får rutorna att skallra. M har krupit i säng. Sover nog nu (med ansiktet i boken Berättat om natten).
  Lämnade i dag Ingo vid Uppsalatåget. Han ska spendera sitt påsklov hos min far och hans fru. Så det är ovanligt tyst hemma utan honom. Blir mer luft åt tankarna. Vi sa godnatt på telefon.
  Min mac som jag haft kanske fem år (lånad från min bror H) har somnat in för gott nu. I dag köpte jag något så underbart som en liten 11 tums Macbook Air.

Å det är en dröm...

Jag sitter med den i knät nu. Precis färdiginstallerad nyvaken. Den är så fin. Så liten att den ryms att alltid kunna bära den med mig i väskan. Jag ska nu kunna skriva var jag än befinner mig; på tåg, caféer, parker.... Uppkrupen i sängen. Jag ska skriva från min förlossning på BB Stockholm. Täta inlägg... Så ni ska få följa mig när jag vaggas in i narkosens rosaskimrande dimmor...

Natti Natti från Nelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar