onsdag 20 juni 2012

BB Stockholm

Jag kommer föda snart.
Och jag kommer föda fort.

Det fick jag i dag veta. Under vårt tre timmar långa besök på BB Stockholm.

Först Aurorasamtal med en väldigt bra barnmorska.
Sedan när hon fick veta jag hade mycket värkar varje dag ("kontraktioner") så tyckte hon jag skulle bli sjukskriven på heltid. Ta det väldigt lugnt. Mest vila.

Kommer inte bli så. Jag fortsätter jobba.

Vi fick sitta i CTG-rummet. Jag med två bälten på magen.
  20 minuter.
Trodde knappt vad jag såg.
Det visade sig att jag har: regelbundna värkar.
Hela tiden.

Jag är nu i v 34. De sa att jag födde Ingo i v 37.
Men den här gången kommer det ske snarare. Och snabbare.

"Ni måste åka in så fort du får en riktig värk."

Förlossningen kan starta när som helst.
Troligen om ungefär två veckor...

Startar den tidigare än om två veckor, då måste vi ringa och komma in direkt. Om jag får mycket onda värkar. Värkar som inte ger sig trots att jag om vilar...
Då måste de försöka stoppa förlossningen med Bricanyl.

Föder jag efter två veckor - då går det bra. Då får jag komma in direkt.
Och föda......

Omtumlande.

Att det är så nära nu...

Det var mycket fint på förlossningsavdelningen. Korridoren. Familjerummen.

Förlossningsrummen får vi se vid nästa gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar