måndag 18 juni 2012

Förlossningsentren

Innan vi åkte hem efter kursdagen...
Så körde M fram bilen till Danderyds förlossningsentré.
Inte sett den - sedan den där vinternatten för 13 år sen när Ingo föddes...
Natten som blev ett mardrömsminne för livet.

Då var det mörkt och bitande kallt. Jag endast iklädd svart nattlinne.
Det var alltså nedför den rampen de kom springandes med en rullstol...
Jag lyftes skrikandes ut ur taxibilen. Ut i den kalla vinterluften...
Sen minns jag det bara som att jag flög flög...
Innan en lustgas trycktes över mitt ansikte och all vilja och styrka bara rann ur mig....

Känns som vadd i hela mig.

Nu ska jag snart in genom samma sjukhusentré. Men denna gång ska vi inte till Danderyds förlossningssalar. Vi ska ta hissen upp till BB Stockholm.

Hoppas på en bättre förlossningsupplevelse denna gång...

Jag kan inte riktigt sova nu. För mycket känslor tankar.
Känner mig tom. För att jag egentligen är:

Överfylld.

Svårt att ta in.

Detta - som snart ska ske.

Lyssnar på musik...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar