onsdag 27 juni 2012

Mardröm

Vaknade återigen med ett plågsamt kvidande.
  Enligt M. Det är inget jag märker själv.
Men det är mardrömmarna...

I natt drömde om en skrämmande man som inte var mänsklig.
Han var ett spöke/en ond demon i lång rock.
Kunde dyka upp lite var som helst.

Om min förlossning skulle starta innan v 36 - då skulle han vinna.
Då skulle jag förintas.
  Blev då så tydligt hur den här demonen symboliserade mardrömsförlossningen.
Som startar för tidigt och där allt går fel.

Om förlossningen däremot skulle starta v 36 eller efter... "den trygga förlossningen"...
Då var det jag som skulle vinna över spöket.
Då skulle han bara lösas upp i ett moln...

Slutscenen i drömmen står jag skrikande i ett stort hotellrum.
Känner huvudet börja spränga sig ut. Försöker hålla tillbaka det med händerna.
Spöket står bakom en dörr i rummet och skrattar...

När jag vaknar (med det där kvidandet) så är min första tanke:

"Idag är jag i vecka 35. Bara en vecka kvar nu... Sen kan barnet få födas utan risker...".

Jag kommer klara det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar