torsdag 14 juni 2012

Dimma

Vandrar runt i en dimma...

Sov högst en timme. På morgonen. I arbetsrummet.

Det har aldrig sparkat så mycket som i natt. Hårda sparkar och "volter" i hela magen. Huvudet stöttes neråt så hårt så det kändes som stötar.
Fick flera onda värkar.
Vill den "lilla" inte vara kvar där inne längre till?

Kunde inte ligga på något sätt. Inte heller sitta med kuddar bakom ryggen.
Kändes bara som jag skulle kräkas.
När gryningssolen gassade in genom alla gardiner la jag mig i arbets/gästrummet.
I den sängen finns en enorm hög av underbara kuddar.
Jag la mig ner i den kuddhögen. Drog en filt över mig.
Och somnade direkt.

En timmes sömn.

Nu är det jobb...

Det sparkar fortfarande vilt i magen... Fötterna sticker ut så man tydligt kan se dem genom huden.
Det är inte är någon liten bebis där inne...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar