torsdag 28 juni 2012

BB Stockholm

Sov oroligt i natt med mardrömmar. Vaknade flera gånger.
  Hade tydligen väckt M under natten med mina kvidanden.
Han säger att det låter som om jag har ont.

I går klippte jag mig på EcoHair. Det blev bra. Tog 6 cm av mina slitna toppar.
  Ekologisk örtinpackning och hårmassage.
Tyvärr fick jag inte ljusa upp mitt hår som jag önskade.
  De menade på att det kunde finnas risker för barnet i magen.
Då är det verkligen bättre att ta det säkra före det osäkra.

Att de vägrade ljusa upp mitt hår gör bara att jag fick förtroende för EcoHair.
  Så fort jag fött ska jag ljusa upp håret där med deras ekologiska vulkanlera.

Efter EcoHair mötte jag M och tillsammans åkte vi till BB Stockholm.
  Informationskväll i Danderyds sjukhus aula.
Jag frågade om man fick ha lustgas i badet. Det fick man.
Även föda i badet.

Uppfattade det som att man får ha iphones och laptops med in på förlossningsrummet.
"Men jag rekommenderar er att vara här och nu".

I övrigt var det en informationskväll som lämnade mig med en ledsen känsla.
  Barnmorskan som föreläste kändes trött och oengagerad.
Hon sa dessutom att det inte finns några garantier för att få föda där.
Att "prioriterad plats" inte är någon garanti.
Många vill föda där men det finns enbart 16 förlossningsrum (tyckte jag hon sa).

"Vill man ha en garanterad plats kanske man ska välja ett sjukhus som inte är så populärt. Som Södertälje sjukhus...".

Men jag vet att jag kommer föda på BB Stockholm.
  I deras stora badkar...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar