söndag 24 mars 2013

Natti Natti

Har känts som en märklig kväll och natt.
Efter middagen gick jag in med Luna i sovrummet.
Nattade henne. Men hon somnade inte som hon brukar efter att jag ammat.
Vi låg intill varandra i sängen.
Hon skrek inte men hon sov inte heller.
Ålade och rullade omkring. I något som kändes som en evighet...
Gnällde ibland. Jag ammade igen.
Fortfarande somnade hon inte...
När jag till slut gav upp och gick ut till M (som satt och skissade på sin roman)...
Då var klockan halvett...
Han fick natta henne en gång till.

För en liten stund sen somnade hon äntligen...
Kvällens planer sprack tyvärr med film läsa skriva...
Kan kännas lite ledsamt efter en dag med storstädning.
Men man får acceptera det. Inte hela världen.

Ska försöka komma till ro så jag snart kan somna...
I morgon bitti är det Babysim...

Natti Natti från Nelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar