torsdag 21 mars 2013

Välling

Det har varit skrikigt i natt.
Men misstänkte att Luna var hungrig.
Hon hade ätit ovanligt dåligt under dagen. Blir så när det är tandsprickning på gång...
Så jag gav henne en flaska välling. Hon drack hela!
Hon dricker inte välling eftersom hon avskyr nappflaskan.
Två gånger tidigare har jag på morgonen fått i henne en flaska - med liten sked!
I natt var första gången jag fick i henne välling på natten i sängen.
Vägrade förstås dricka ur dinappen. Men jag gav med sked. Och sedan drack hon direkt ur flaskan (utan napp). Hela flaskan tömdes medan hon halvlåg i min famn.
Bytte till ny torr pyjamas. Sedan somnade hon gott i sin säng.
Kändes underbart att det lyckades.....

Men känner mig ändå genomtrött i dag. Och nackspärr...

Luna har somnat för en stund. Så det blir lite sen frukost för mig nu...

Nu får jag några sms...
Jag har födelsedag i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar