söndag 26 maj 2013

Kvällens önskan

Det här med att ha familj är underbart.
Eftersom jag älskar min familj.
Men......
Det har varit en rätt påfrestande familjedag idag. Inga detaljer.
Men alla vill mig - väldigt mycket - hela tiden.
Det har väl gått bra och tycker jag har hållit mig... lugn.
Men just nu vill jag verkligen inte att någon ska vilja mig - något.
Allt jag vill är att få vara i fred. Ensam. Själv.
Vill inte säga ett ord till. Vill inte lyssna på någon.
Vill springa ut...
Rymma in i skogen...
Gömma mig djupt inne i en tyst grotta dit ingen kan nå mig...

Nu tänker jag se på Babel på svtplay.
Har inte ätit middag (bara jordgubbar) så nu ska jag dricka varm choklad.
Önskar mig en ostörd timme (minst)......

Hoppas få skriva någon timme på Hjärtat också innan Luna vaknar för amning och tröst.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar