måndag 27 maj 2013

Morgon

Gick upp vid fyratiden. För en timme sedan.
Kunde ändå inte somna så kändes onödigt ligga kvar i sängen.
För mycket som snurrar i huvudet.
Fick skriva av mig allt i stället.
Nu känns det lite bättre...

Blev ingen skön Babel- stund i går kväll.
Blev störd ett antal gånger och sedan efter tio minuter vaknade Luna.
Antar att det kanske är så här jag får göra?
Gå upp tidigt tidigt innan någon hinner vakna (om jag orkar).
Om jag verkligen vill ha riktig egentid......

Vissa påstår att sedan de fått barn behöver de ingen egentid.
De älskar sina barn så mycket så de vill vara med dem varje minut. Allt annat känns meningslöst.
Riktigt så känner inte jag.
Jag behöver verkligen egentid för att få fortsätta vara Jag.....
För att inte urholkas till att bli enbart en Mamma.
Men jag älskar ändå mina barn över allt annat.
Och jag skulle gärna ha minst ett barn till. Även om det känns lite galet just nu.
Men man är väl inte särskilt logisk.
Man kanske inte heller alltid söker det enkla livet. Jag gör det i alla fall inte.
Jag är inte så säker på att det enkla alltid är det bästa.

Är inte ens särskilt säker på vad jag skriver just nu.
Känner att jag är rätt... halvsovade?
Nästan så jag börjar fundera på om jag skriver det här i sömnen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar