onsdag 22 maj 2013

Natti Natti

Nattade Luna. Läste sagor och ammade henne länge tills hon halvsov.
Sedan somnade hon så snart jag lagt ner henne i sängen.
Så skönt...
Sedan somnade jag själv i sängen intill.
Det var också oerhört skönt...

Drömde men kan inte ha sovit tungt. Vaknade av att det knäppte till i hallen.
M som kom hem i natten efter träffen med Romangruppen.
Han hade haft det mycket bra.
Började genast dra ut böcker i våra hyllor för att inspireras av hur olika böcker börjar.
Hur är den första meningen?
Nästan alltid kastas man rakt in i handlingen. Och så gott som alltid väcker den första meningen en fråga. Det tror jag är viktigt...
Nu har han gått in och lagt sig.

Ingo hade somnat med huvudet på datorn i sängen. Fick även honom i säng nu.

Min huvudvärk har försvunnit. Det känns så sagolikt...
Det regnar i natten. Plonkar och smattrar mot rutorna.

Nu ska jag sova.
Dröm vackra drömmar.

Natti Natti från Nelly.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar