tisdag 28 maj 2013

Skriva

Till min lättnad och lycka lyckades jag få Luna att somna.
Det är aldrig något som är helt säkert längre...
Nu blir det en kopp te till lunch. Kanske ett grönt äpple.
Sedan får jag ta till vara på tillfället.
Skriva på Hjärtat som en rasande...
Det här är min sista vecka då jag ska korrigera och slipa på diktsamlingen.
Veckan därefter ska jag be M läsa igenom allt.
Vill ha hans åsikter om vilka dikter han skulle vilja ha bort.
Sedan ska jag tänka igenom det. Ta bort några av dessa dikter (om känns rätt.)
Sedan är jag klar. Skickar in Hjärtat till tio förlag.

Längtar...

Ikväll om vårkvällen blir sval ska jag sjunka ner i ett bad. Nersläckt badrum.
Det var så länge sen.
Bara få ligga med huvudet halvt nedsänkt och lyssna till undervattensljuden.
Drömma mig bort.
Känna kroppen bli mjuk...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar