söndag 28 april 2013

Halvt sovandes

Denna dag har jag svävat igenom halvt sovandes....
Så känns det. För är så trött....
Nu sover alla här. Utom jag.
I vanlig ordning....
Sovit en eller två timmer per natt i mycket lång tid nu. Vilket börjar skrämma mig....
Märker att det sliter oerhört på kropp och själ.
Under dagen och särskilt nu under kvällen har ögonen börjat svullna upp. Det rycker i nerverna kring ögonen på ett väldigt obehagligt sätt vilket jag vet tyder på sömnbrist.....

När jag vet att jag blir väckt flera gånger om natten (av Luna) så blir det näst intill självdestruktivt att tillbringa nätterna läsandes och skrivandes (fram till 3-tiden)...
Det händer hela tiden för att jag har svårt att avbryta det när jag väl börjar.
Natten är dessutom Min Tid. Så har jag alltid känt....

Men det fungerar inte riktigt att fortsätta så här....

Nåväl.....

Ligger i soffan nu och lyssnar till stormen som mullrar utanför fönstren. Dagen har varit kall men med en vacker blå himmel. Frös mycket i min tunna Dagmarklänning med tunn trenchcoat när vi promenerade på stan med Luna i vagnen...
Ingen blomning i Kungsträdgården ännu... Bara grått och kalt...

Babysim med Luna på Vattenhuset.
Sedan lunch på Creme.

På tåget läste jag den underbara underbara magiska sagofina boken.....
Månens död av Vera Inber.
Jag har har fått den boken av min mamma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar