måndag 22 april 2013

Natti Natti

Sett en vacker (tung?) intervju med cansersjuka Kristian Gidlund.
Hans blogg som nu blivit bok.
Vill läsa den.
Han är ung. Har inga barn. Älskar livet.
Han har ett år kvar att leva.

Man påminns återigen om att leva som om varje dag är den sista.
Carpe Diem.
Men det har blivit ett slitet uttryck.
Många på Facebook kastar upp visdomsord om att ta vara på livet.
Men hur många lever så?
Hur många är sanna i sina liv?
Hur många lyssnar till sina hjärtan?
Följer sina drömmar?
Förstår att livet när som helst kan brinna slut?

Inte jag.
Jag påminns om hur jag spiller tid på så mycket onödigt.
Jag har stora brinnande drömmar.
Jag vill skynda mig......
En dröm är att skriva. Få klart Hjärtat. Sedan Ängeln.
En annan dröm är att finna vårt drömhem.
Min familj är min sanna levande dröm.
Jag vill knyta dem närmare mitt hjärta...
Men ibland är jag för långt bort i mig själv.... Eller snarare - för långt bort utanför mig själv......

Vill visa mer kärlek.

Tack för en smärtsam påminnelse om att livet inte är för evigt.
Kanske inte ens särskilt långt alls.....

Vi måste ta vara på allt vackert vi har omkring oss.
Vi måste åka dit det vackra finns. 
Vi måste ta oss till våra drömmar. Vår längtan.
Vi får inte glömma att vi kanske (förmodligen) redan befinner oss i vår dröm.... 
Här och Nu.

Natti Natti från Nelly.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar