tisdag 16 april 2013

Natti Natti

Jag lyckades få iväg min ansökan till "Skönlitterärt projekt" två minuter före midnatt. 
Det var alldeles precis att jag hann.
Men då missade jag ändå referenser betyg och textprov som jag får bifoga efterhand.
Nu känner jag mig som ett tomt skal.
Klockan har passerat 01.
Behöver verkligen sova nu.
Hela kroppen protesterar.
Har vågat maila min gamla skrivlärare Inga-Lina Lindqvist från Skrivarakademin. Frågat om jag får ange henne som referens vid ansökningarna.
Tog modet till mig och vidrörde vad som skedde för tre år sen.
Då hon läste igenom min Ängeln och gav kommentarer (trots att jag för länge sedan slutat skrivarkurserna där).
Jag blev så ledsen efteråt att jag inte hörde av mig till henne.
Det har suttit som en tagg i hjärtat sedan dess.
Hon skrev ett mail på några rader efteråt som jag inte ens vågade läsa.
Trots att Ängeln fick mycket ros fick den också ris. 
Det gjorde ondare än jag kunde tro.
Hon sa att den inte skulle kunna ges ut utan stora förändringar.
Det hade hon rätt i. Nu ska jag lägga ner mycket arbete på att göra den utgivningsklar.
Ska bara bli klar med diktsamlingen Hjärtat först. Det är jag snart.

Varför är man så underlig som man är?

Natti Natti från Nelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar