måndag 29 april 2013

Mardrömmar

Jag drömde att jag kunde förutspå obehagliga händelser (såsom dödsfall mord osv) innan de skedde. Försökte då hindra dessa händelser men utan att lyckas.
Nu låter det här bara som om jag sett för många dåliga tv-serier och filmer (vilket jag inte har).
I drömmen var det här bara mycket verkligt och ångestframkallande.

Sedan drömde jag att jag gick med i en dramagrupp på ett stort gammalt skepp. Skulle bo där en längre tid tillsammans med de andra skådespelarna. Vad jag inte visste var att vi alla skulle få varsin karaktär tilldelad oss med ett manus med repliker och handlingar som vi var tvungna att strikt följa... under hela den tid vi bodde där tillsammans.
Vi fick höra att det skulle bli kärlek otrohet hatfyllda känslor osv.
Ingen på förhand fick veta vad som skulle ske eller vilken karaktär vi skulle bli tilldelad.
Det var väldigt intressant och mycket skrämmande. Vi skulle under den här tiden leva i en annan värld. Leva som en helt annan människa. Och vad vi fick komma att uppleva på det gamla skeppet det skulle vara lika verkligt för oss som om det skett "på riktigt".

Sagan som någon tänkt ut - skulle för oss bli verklighet.

Ungefär som levande rollspel men ändå inte samma sak. För där har man en egen vilja. Här måste man avsäga sig all egen vilja och gå helt och fullständigt upp i den karaktären man fått.

Undrar om det skulle kunna finnas intresserade personer för ett projekt som det här i drömmen....
Kräver en hel del mod.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar