torsdag 11 april 2013

Natti Natti

Jag tycker inte om att sitta i ett stort moln av osäkerhet.
Men så är det just nu.
Jag vet ingenting. 
Vet inte vilken förskola Luna kommer börja på. Eller när.
Eller ens om hon kommer få någon plats alls...
Jag vet inte om jag ska börja studera till hösten.
Och i så fall vad. Och var. Och hur.
Eller om jag ska jobba.
Eller om jag ska fortsätta vara hemma med Luna på heltid.
Jag vet ingenting.
Absolut ingenting.

Tycker inte om det här...

Just nu spänner ett hårt band runt mitt huvud.
Är på väg att få migrän.
Det var länge sen sist. Men när jag tänker för mycket...
När allt blir för mycket...

Då förlorar jag mig själv.
Det är just det som händer just nu.
Att jag förlorar mig själv.

Det är det absolut värsta jag vet.
Jag vill ha mitt lugn.
Jag vill ha tillbaka mig själv...

Ser på klockan att hon redan passerat 1.
Men jag vet inte riktigt hur det kan vara möjligt...

Hoppas ni är lugna i er själva. Att ni har haft en skön kväll...
Dröm fina drömmar nu.

Natti Natti från Nelly.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar