fredag 20 september 2013

Morgon

Vi gick upp någon gång efter kl 6.
Även om jag la mig tidigt i går fick jag inte mycket sömn.
Luna grät mycket.
Ville ha välling.
Sedan var det mycket magont.
Fick gå upp med henne flera gånger.
När hon väl somnade (minns inte när) så hade jag svårt.
Kunde inte riktigt komma till ro.
M sov som han gjort den senaste tiden - i gästrummet.

I dag är det ingen förskola för Luna.
Har gett Luna gröt.
Ingo har gått till skolan.
Det är mycket kring honom just nu.
Jag försöker organisera allt bättre.
Skriva bättre listor.

Men kommer aldrig riktigt i kapp allt som hopar sig.....
Berg av disk och tvätt.
Kläder som ska namnas.
Ingo behöver hjälp med studier och klädinköp.
Böcker och texter behöver läsas och kommenteras till skrivkursen.

Behöver finna ro nu.
Den ro som infinner sig i flow.
Jag tror ändå jag kan komma in i det snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar