onsdag 25 september 2013

Presentation av Ängeln

Min projektbeskrivning av romanen Ängeln blev märkligt fyrkantig.
Beskriver bara steg i någon sorts... arbetsprocess med målet utgivning.
I stället för att berätta om romanen Ängeln och dess handling.
Det förstod jag sedan...
Efter att jag lämnat in min projektbeskrivning för alla att läsa.
Redan då kändes det fel.
Eftersom jag förstod att jag borde skrivit den annorlunda.

Hann i alla fall kladda ner en beskrivning av romanen sittandes på tåget.
Och det blev denna jag läste upp för alla när det var dags för projektpresentation.
Det var roligt att flera tyckte att min roman verkade mycket intressant...
Värmer hjärtat.

En kanske något förvirrad... presentation av romanen Ängeln.
Från mitt kladdiga papper;

Mitt litterära projekt är en roman jag kallar Ängeln. 
Huvudkaraktären Audrey 24 år är en ung kvinna som inte riktigt klarar av att leva ett s.k "normalt" liv i "verkligheten"...

I mitt manus framkommer det inte om Audrey har Borderline, depression, autistiska drag eller någon kombination... Att sätta diagnos på henne har inte varit det viktiga. Jag vill bara få låta Audrey få vara den hon är. 
Det viktiga har varit att förmedla Audreys värld.
Låta läsaren få se med Audreys ögon.
Och därför har jag valt att skriva den här berättelsen i jag- perspektiv.

När berättelsen börjar lever Audrey, trots sina 24 år, fortfarande hemma hos sina överbeskyddande föräldrar. Och hon försöker finna sätt att bryta sig loss.
Hon svälter sig och flyr bort i drömmerier.
Hon lever i en värld där allt och alla är ett hot och för att överleva tvingas Audrey gömma sig bakom masker.....

(forts. följer...)

(Bild lånad från google.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar