söndag 30 juni 2013

Spökar

Tycker verkligen inte om det här...
Nu har det börjat spöka här igen.

Lunas pussel som har olika djurläten för varje djur som läggs på plats.
Men det låter väldigt skrämmande. Inte det minsta likt riktiga djur.
Det pusslet börjar plötsligt- låta!
Det där obehagliga ljudet av en ko som råmar...
Bara det att det kräver att man trycker hårt på magnetpunkten vid varje fördjupning.

Men nu började då pusslet låta...
Och det fortsatte och fortsatte...

Satt i soffan helt iskall.
Såg att pusslet hade hamnat inunder en möbel.
Drog fram det jättefort.
Då tystnade det.

Jag som är så mörkrädd.
Hur ska jag kunna sova ensam i tre nätter?

Om ändå Ingo i alla fall hade varit hemma.......

Nu blir det bara jag och Luna här hemma...
Och så ska det börja spöka igen.

M försökte ge mig en logisk förklaring till spökeriet.
Att pusslet kunde gå igång av att man bara drog handen lätt över det osv.

Jaha... men det låg under en möbel när det började låta!

Nu är ljudet på pusslet avstängt.

Så om det skulle börja låta - nu- då blir jag verkligen riktigt riktigt rädd......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar