torsdag 27 juni 2013

Mamma?

Planen är att jag ska träffa min mamma i morgon.
Med Luna.
Ses för första gången på fyra år.
Kanske har vi pratat i telefon tre gånger kort efter Luna fötts.
Det är ungefär det.
Nu vet jag inte om det var en bra idé att gå med på att ses.
Men vad ska jag göra.....

Smsar henne att Luna är dålig.
Då får jag en ström hysteriska sms till svar om att jag inte får ställa in även denna gång...
Ingen som helst förståelse.

Men det är som det är.

Ska jag sätta mig på tåget i morgon med en sjuk gråtande Luna?

Kan knappt tänka just nu.
Bara så trött.

Tyvärr är min mamma på ett vis som för stunden...
Gör mig mer tröttare än någonsin...

Jag ska inte skriva saker som jag sedan får ångra.
Men får i alla fall känna som jag gör.

Återigen kommer denna omöjliga önskan.
Och jag avskyr att jag har den.

Jag avskyr det som man vill men som är omöjligt...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar