lördag 15 juni 2013

Dag vid havet

Nu är det sen kväll.
Klockan susar redan mot midnatt.
Förstår inte hur tiden kan gå så fort.....
Plötsligt är det bara sen natt igen.
Och här sitter jag...

Men i dag känns det som jag haft en skön dag.
Från och med klockan 14.30 då M bytte av mig.
Gav mig en barnfri dag fram till kvällen kan man säga...
Men han även nattade Luna efter middagen.

Han överraskade mig med en liten picknick- påse.
Väckte mig då jag somnat utmattad bredvid en motsträvig vild Luna.
Som äntligen somnat... och jag med.
Jag hade drömt om havet. Och frågade mig själv varför jag så sällan gick dit (förutom barnvagnspromenaderna med Luna... men inte riktigt samma sak...).

Och så väckte han mig...
Frågade varför jag inte promenerade iväg och satte mig vid havet?

Det var underbart.
Blåste nästan storm ute men jag satt vid det blåsiga havet fyra timmar nästan.
Drack te. Åt sallad. Läste. Skrev.
Njöt av att bara höra havet och ingenting annat.

Gick hem igen på kvällen.

Det var så obeskrivligt skönt. Behövligt!!

Men nu känner jag att jag håller på bli sjuk... Varm och ont i halsen....

I morgon bitti ska vi åka och simma med Luna var planen.

Hoppas jag slipper bli sjuk nu.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar