söndag 30 juni 2013

Somnat

Luna har somnat.
Läste Prinsen av Brabant. Dick Bruna.
En saga min mamma läste för mig då jag var i Lunas ålder.
Och jag kan den utantill.
Tänk att vissa sagor kan fastna så.
I den åldern...
Sagor såväl som... dofter röster musik känslan av ett visst tyg...

Jag undrar vilka minnen Luna kommer spara inom sig.
Och bära med sig för alltid.

Det är skönt att se hur gott hon sover.
Hon låg helt stilla i mitt knä medan jag läste;

Den lille prinsen av Brabant
han tyckte inte likadant.
Han grät så tårar ramlade
på golvet ner och samlade
sig till en pöl och sen han sa:
- Det är ju Emma jag vill ha!


Sms från M.
Han har suttit på uteservering med en gammal fp-vän.
Sedan skulle han på mingel hos Fores. Därefter middag med fp-vänner.

Blev inte tid för någon middag i kväll.
Blir en kanna te nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar